3 mars 2009

Hallen


Tänker flytt och inredning hela tiden. För att stilla mina tankar har jag gjort små collage över varje rum, tänkte jag kunde visa ett här...
a



Spegel Vänna, IKEAaaaaaa Tapet Eco wall 2425 aaaaaaaVägglampa Mini Hayman, SMD design



· Vita väggar och ett mörkgrått klinkergolv. Samma färgskala som i resten av huset

· Här behövs en bänk. En sittyta som samtidigt kan tjänstgöra som förvaring av skor och annat. Helst inte en helt öppen förvaring utan snarare skåp alternativt backar.

· Ovanför denna har jag fått för mig att jag vill ha en stor rund spegel. Helst vill jag ha en helfigurspegel i hallen men har svårt att se vart det skulle funka, jag vill ha en stor spegel! Jag vill att hallen ska kännas rymlig trots att den är rätt liten. (Iof beror det på vad man jämför med...jämfört med vår hall i Malmslätt så är den enorm.)

· Hatthylla blir den gamla från morfars garage. Skohylla ger sig nog efter ett tag, där måste måtten vara de rätta.

· Belysning vill jag såklart ha. Det blir nor inte en takarmatur i form av en pendel utan någon spot istället. Bara spots i taket är dock för lite….måste finnas lite mysbelysning även i en hall, ex Hayman mini...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken hall i Malmslätt?...

Sofie sa...

Ha ha, jag sa ju att den var obefintlig...du har helt enkelt missat den!

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg ! Tack för att du lämnade ett avtryck i min blogg så att jag kunde hitta hit! Kram Emmy

Åsa sa...

Hej! Ska snart flytta och har också funderat på den där tapeten. Blev det den till slut? Är du nöjd i så fall?