30 mars 2008

Dörrmatta avklarat!


Har länge letat dörrmatta och förvånas över alla fula dörrmattor. Jag ville ha en enkel klassisk gärna med ett snyggt svart mönster på. Jag har letat överallt och hittat mattor i alla färger och former. Även mer klassiska men då antingen med älgar, medaljonger, dödskallar eller text där det står " Go Away", inte så inbjudande direkt...


Jag vet att jag är petig och ofta i förväg vet vad jag vill ha. Det är alltid knepigt att leta efter något som jag bara sett i mitt huvud. Eftersom jag inte heller ville betala en mindre förmögenhet för mattan så hag jag fått leta. Men igår hände det! Jag var på Nordik och där hade de en matta som hette Dill. Enkel och snygg. Extra snygg var den eftersom min mormor ovanför sin diskbänk nästan har samma mönster. Jag slog till och 149-: var ett helt ok pris. Nu ligger den i trappuppgången och både min man och vår granne (singel kille) har märkt att jag köpte ny matta, det måste vara ett gott tecken!

4 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Vilken fin matta! Det är faktiskt jätte svårt att hitta en fin..
Och silverfatet i förra inlägget var också fint! Köpte några liknande på loppis för någon månad sen!

Trevlig söndag!
Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken jättefin matta du fick tag i! Kul! Jag vet hur jobbigt det är när man ska köpa något nytt och man redan i förväg bestämt sig för saken ska se ut, jag är precis likadan vilket ibland kan driva min make till vanvett...:)

Kram Annica

På min gatan i stan sa...

Jättefin!!! :-)

Ha en fin kväll...

Kram!

IKT i min vardag sa...

Mycket snygg dörrmatta!