27 mars 2008

Provbit

Det behövs en gardin/fondtyg till vardagsrummet! Vi har ett stort fönster och vill inte täcka ljusinsläppet. Vi funderar på att sätta upp en vajer från vägg till vägg. Det gör att jag kan dra för tyget som gardin när det behövs och övrig tid får det tjänstgöra som fondtyg på väggen brevid fönstret. Problemet är bara vilket tyg...
g
Rummet har vita väggar, gammalt furugolv, mörkgrå fondvägg (nästan svart.) Några vita möbler och en ljusgrå soffa. (snart kommer bilder på nya soffan på plats i vardagsrummet!)

Som accent finns även gröna kuddar och en lampsladd! Har hittat ett tyg på Åhlens men är inte säker...det är mönstrat och med många färger, kanske någon annan stil passar bättre?
Nån som har åsikter eller bra tips?! Allt mottages tacksamt...


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har aldrig varit inne på din blogg tidigare och som du märker har jag inte kommit långt i läsningen av den. Fick direkt en syn på tyg som jag tror kan vara snyggt. marimekkos moments kan nog passa. släpper in ljus bra och konstraterar till den mörka väggen. Du hittar den på designonline.se http://www.designonline.se/Products/sek1/Carpets/Fabrics/4013/Hetki%c3%a4+tyg /Vänligen Lisa K

Anonym sa...

Hallå där!Det det tyget ser jätte snyggt ut. Annars kan du ju ta en titt hos Spira eller Mairo, de har bra bilder på sin hemsida på de olika tygerna. Sen har Village fått in en hel del snygga tyger nu till våren. hoppas att du hittar något fint och att soffan din är bekväm och bra.
/Joanna

Sofie sa...

Tack för tipset! På Mairo fastnade jag för lore/kandy, havstulpan(som jag länge suktat efter men glömt bort)och blomma. På Spira fanns många enkla grafiska mönster men gillade trädgård bäst. Har mycket grafiskt men har nu blickarna på något mer galet stormönstrat.

Anonym sa...

Ja de Mairo tygerna är kanon fina. Va kul jag har spänt upp en tavla med tyget "trädgård" (den som går lite åt det blå hållet också).Kanon snyggt blev det tycker jag. Ha en mysig helg.