15 mars 2008

Matplats

Nu är bänken i köket äntligen på plats och dynorna blev färdiga i morse. Satt och sydde klockan sju! Här kommer lite bilder och detaljer på bänken och vår matplats.
Vårt kök är avlångt och svårmöblerat men med en bänk vi bordet fick vi både sittplatser, myshörna och så fyllde vi ut väggen på ett bra sätt. Vi testade först med två gamla trädgårdsbänkar och det fungerade bra men för att få det snyggare plus lite extra förvaring så byggde vi en bänk istället. Det är bara att lyfta på locket och stoppa ner det man inte vill ha framme, Jag älskar förvaring!
Så här ser det ut hos oss nu, håll till godo!
g



Vy över matbord och bänk

Detalj kudde

Detalj bordet. Kitschiga plastunderlägg efter
min gammelmormor (tror jag)



Många bilder blev det!

2 kommentarer:

Södralycke sa...

Blev ju jättefint!

Trevlig fortsättning på helgen!

Johanna

Anonym sa...

Vad fint det blev! :-) Första gången jag är här, och vad ser jag... du har en länk till mig. :-D Tack!!! Vad roligt! Hoppas du får en trevlig vecka!